czwartek, 28 maja 2015

Frywolitka - Serwetka trzy etapowa

Witajcie :-)

Starałam się przygotować dla was kolejny projekt i nawet zebrałam już wszystkie nagrania, ale obawiam się że przed urlopem nie uda mi się go wyedytować.
Tak więc dziś podzielę się z wami wzorem i zdjęciami.
Serwetka ta mierzy około 17 cm. Wymaga umiejętności robienia kółek i łuków. Jest mniejsza od poprzednich serwetek które prezentowałam, więc zrobicie ją trochę szybciej.

Co będziemy potrzebować do wykonania projektu:



  • szydełko
  • Nitka na kłębku i na dwóch czółenkach  ja używam nici firmy Aida o grubości 10
To wszystko żadnych więcej akcesoriów. Dobrze by było gdybyście obejrzeli filmik przed robieniem tej serwetki, ale jeśli nie macie ochoty bo filmik jest dość długi, powiem tylko tyle że warto zastosować chowanie końcówek nitek które pokazywałam w poprzednich filmikach. Co się z tym wiąże warto nawinąć nitkę na czółenko i nie odcinać jej od kłębka  bo wtedy będziemy mogli fajnie zrobić sobie kółeczko i łuk bez wiązania niepotrzebnie supełków. Ten sposób możemy wykorzystać już od początku z jednym wyjątki, tu będziemy mieć połączone nitką ze sobą dwa czółenka nie czółenko i kłębek, tak jak to jest widoczne na zdjęciu powyżej.











Jest też filmik do obejrzenia, trochę przydługawy ale chciałam wszystko nakręcić trochę dokładniej. Tak więc nie obrażę się jeśli nie dacie rady całego obejrzeć bo sama oglądając go prawie przysnęłam. Zresztą sami wiecie jaka jest frywolitka.............CZASOCHŁONNA !!!!!!!!!!!


8 komentarzy:

  1. Przejrzalam caly blog ,obejrzalam wiekszosc filmikow ,rewelacja,bardzo mi pomogly i rozjasnily pewne watpliwosci .Serwetka jest przepiekna ale ja nie mam cierpliwosci do tak duzych projektow wole drobiazgi i dlatego chetnie skorzystam z gwiazdkowych tutoriali za ktore dziekuje.
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zaczynam przygodę z frywolitką, a tu widzę skarbnicę informacji. Będę chętnie zaglądała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć :-) Mam nadzieje że informacje zawarte w tym blogu okażą się przydatne i życzę wielu udanych frywolitek.

      Usuń
  3. witam .trafilam po linku podanym przez kogos na fb i zachwycilam sie . piękne projekty i piękne wykonanie .

    OdpowiedzUsuń
  4. Super serwetka, więcej proszę .Chociaż zaczynam przygodę z frywolitka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) za motywację, wiem że polskich stron o tej tematyce nie ma zbyt wiele, a uważam że w dobie 21 wieku każdy kto ma ochotę powinien się uczyć takich rzeczy za darmo. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. Dzień dobry Pani Agnieszko, od kilku dni regularnie przeglądam Pani bloga i filmiki dot. frywolitki;) Jestem oczarowana Pani pracami, wzorami i talentem. Świetnie Pani wszystko tłumaczy na filmikach, naprawdę chylę czoła;) Próbuję się nauczyć tej cudnej frywolitki, poooomałuuuu coś niecoś mi wychodzi, ale prucia mam też już sporo za sobą;) Jeszcze raz dziękuję ze pokazuje Pani tą technikę i że poświęca Pani swój czas żeby pokazać to innym. Będę czekać na kolejne wzory najlepiej z filmikami;) Pozdrawiam Noworocznie, Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) miło słyszeć że informacje które staram się przekazać są jasne i przejrzyste i że przydadzą się pani w nauce. Pozdrawiam i dziękuję za życzenia.

      Usuń